Największe forum na temat Rometa Router WS 50 i podobnych motorowerów. Znajdziesz tutaj pomoc i przydatne poradniki. Nie czekaj, zarejestruj się! Grupa na facebooku SERDECZNIE ZAPRASZAMY DO DOŁĄCZENIA- Kliknij we mnie!!
Witam posiadam ten o To silnik
Przejechałem nim już z około 4 tys km (głownie pojedyncze trasy po 45 km
przełożenia mam oczywiście zmienione przy 70km/h obroty to ok 6tys
dziwi mnie trochę fakt że silnik kręci się max do 7 - 7,5 tys obrotów (80/85km/h) i sam nie wiem czy to są normalne wartości w tego typu silniku czy nie
zamontowany tłumik jest od seryjnej ws 50 , gaźnik był w zestawie z silnikiem . moduł zapłonowy tez oryginalny przy silniku kręcił się do 11tys więc chyba powinien być dobry
5 tys przejechałem z silnikiem 50 ok 3 z silnikiem 70 ( przerobiłem z 50 ) po tym kupiłem nowy silnik 110 (taki najbardziej zwyczajny za ok 800zł) nim przejechałem ok 4tys i po tym uległ awarii
po naprawie sprzedałem go , i pomyślałem że warto trochę dołożyć i kupić coś co było reklamowane jako lepsze . Za silnik moretti razem z osprzętem zapłaciłem ok 1200zł .
Pierwsze co rzuca się w oczy po otwarciu pudełka , to że silnik jest o klasę wyżej jeśli chodzi o pozostałe silniki z jakimi obcowałem . kartery , cylinder i głowica mają gładką fakturę , nie widać tu pozostałości po odlewach .
Są też pokryte czarną matową farbą która sprawia wrażenie solidnej . Po tych 4tys nie ma żadnych odprysków ani przebarwień , silnik wygląda jak nowy . nie ma żadnych wycieków
Po zamontowania silnika i pierwszej jeździe czuć różnice w porównaniu do 110 . ws50-a lepiej się zbiera i szybciej osiąga prędkość maksymalną (która jest zależna od warunków)
siły jest dość żeby na 4 biegu spokojnie pokonywać górki przy prędkości min 55-60km/h
W silniku nie ruszałem niczego po za zmianą oleju . zaworów nie dotykałem nawet ( bo ich praktycznie nie słychać i nie było spadków mocy )
a przy innych silnikach trzeba było jednak wyregulować te zawory co ok 500-1000km
skrzynia biegów pół automatyczna działa wyśmienicie , nie miałem żadnych problemów
Przy mojej jeździe pali ok 2.5-3l , jeżdżę w miarę dynamicznie , w miarę możliwości jak najszybciej rozwijam prędkość ok 60-70 i staram się jechać z tą prędkością , Staram się nie żyłować silnika
Pamiętam że w poprzednich silnikach często miałem problem z urwaną szpilką wydechową . W tym silniku puki co nic takiego się nie dzieje
Jakie macie opinie o silnikach 125 ? . Czekam na wasze komentarze
Offline
Patrząc na ten silnik mam nieodparte wrażenie że nie jest to jednak 125 tylko jednak ciągle jest to 110-tka. Może faktycznie być tak że jest lepiej wykonany. Nie wiem jeszcze co powiedzą pozostali, ale chyba podobnie jak ja będą mówili. Co do różnicy to może być ona związana z tym że jest to nowy silnik, na pewno ma inną zębatkę zdawczą niż wtedy miałeś przy 110-tce. Może też i tą Twoją starą 110-tkę można by przywrócić do lepszych osiągów odpowiednim ustawieniem gaźnika, dobraniem przełożenia, wyregulowaniem zaworów itp. Nie znam się aż tak bardzo na silnikach, ale mało co się spotyka 125 z górnym rozrusznikiem. Jeśli już to Lifan ma 120-tkę, ale to z rozrusznikiem dolnym. Trzeba chyba będzie poczekać na opinię pozostałych.
Offline
Podobno te (najczęściej czarne) silniki bez naklejek to realne 124 ale nie dowiemy się dopóki ktoś nie zmierzy średnicy tłoka Pytałem się sprzedawcy na allegro o średnice to mi nie odpisał a pisałem 2 miesiące temu..
Offline
Gdyby sprzedawca wiedział co naprawdę sprzedaje albo nie miał nic do ukrycia to podałby jaka jest średnica tłoka. Nie robi tego z dwóch powodów: albo nie wie sam co ma, bo nie sprawdzał, albo nie chce powiedzieć, bo 125-tki sprzedają się lepiej niż zwykła 110-tka. Wtedy można powiedzieć że taki silnik ma aż 13 KM i że pójdzie aż 120-130 km/h przy odpowiednim przełożeniu.
Ostatnio tak zacząłem się zastanawiać nad silnikami w dwóch motocyklach z silnikami o pojemności 125 ccm. Chodzi mi o Bartona FR oraz Romet Arrow Fly. Ze zdjeć jakie można znaleźć w necie widać że w obu motocyklach jest włożony silnik z poziomym cylindrem, co wydawało mi się trochę dziwne, ponieważ w większości motorowerów i motocyklów Rometa montowane są silniki z pionowym cylindrem.
Offline
Bartona FR oraz Romet Arrow Fly w wersji 125 mają silniki pionowe OHV 125. http://allegro.pl/romet-arrow-fly-125-j … 38158.html
Ostatnio edytowany przez Gost Rider (01-09-2015 20:50:21)
Offline
Dokładny opis od z neta http://test.dealer.honda.pl/pl/motocykl … sx125.html
Offline