Największe forum na temat Rometa Router WS 50 i podobnych motorowerów. Znajdziesz tutaj pomoc i przydatne poradniki. Nie czekaj, zarejestruj się! Grupa na facebooku SERDECZNIE ZAPRASZAMY DO DOŁĄCZENIA- Kliknij we mnie!!
Witajcie po przerwie
Po przyjeździe z zagranicy mam niestety problem z routerem a mianowicie kompletny brak ładowania. Miernikiem sprawdziłem 2 żółte przewody wychodzące z silnika na pierwszej kostce - napięcie wynosi około 1v na jednym jak i na drugim przewodzie. Czy można jakoś sprawdzić sam iskrownik ewentualnie co może być przyczyną kompletnego braku ładowania?
LwG!
Offline
Możliwe, że ci styki na akumulatorze zaśniedziały
Offline
Mam pytanie jakie napięcie mierzyłeś na przewodach od ładowania z iskiernika? Bo powinieneś zmierzyć napięcie przemienne takie do chodzi na kostkę do regulatora napięcia i może wynosić nawet 70V.
Offline
Sprawdziłem stały i przemienny, na obydwu był podobny wynik (około 1v). A wiecie może jaka powinna być rezystancja pomiędzy żółtymi przewodami idącymi do silnika (do Iskrownika) a masą?
Offline
Problem nadal nie został rozwiązany
W tym czasie wymieniłem iskrownik na ten ze starego silnika (także 6-cewkowy) i nadal napięcia były takie same tzn:
-2 kable żółte napięcie około 0.9-1.0 V
-Kabel niebieski 0.3V
-Kabel czerwono-czarny około 65V
Napięcia sprawdzałem na 1 kostce wychodzącej z silnika + do masy. Próbowałem podłączyć inny regulator napięcia ale nic nie pomógł - pewnie dlatego że był ze skutera. Powiecie mi co mogę jeszcze sprawdzić?
Offline
Napięcie mierz pomiędzy obydwoma żółtymi. U mnie napięcie przy odłączonym regulatorze wygląda tak:
25V AC przy 1900 obr/min, 65V AC przy 8500 obr/min.
Żółte przewody nie mogą mieć połączenia z masą czyli powinny mieć nieskończony opór. Pomiędzy obydwoma żółtymi opór powinien wynosić coś około 1Ω.
Ostatnio edytowany przez vxproplus (13-09-2015 12:33:11)
Offline
vxproplus napisał:
Napięcie mierz pomiędzy obydwoma żółtymi. U mnie napięcie przy odłączonym regulatorze wygląda tak:
25V AC przy 1900 obr/min, 65V AC przy 8500 obr/min.
Żółte przewody nie mogą mieć połączenia z masą czyli powinny mieć nieskończony opór. Pomiędzy obydwoma żółtymi opór powinien wynosić coś około 1Ω.
Dzięki za wskazówki
W moim przypadku wystarczyło zmierzyć samo napięcie AC pomiędzy obydwoma żółtymi przewodami żeby dojść do wniosku że iskrownik wraz z magnetem jest sprawny (wyniki były mniej więcej takie same jak u ciebie). Byłem w gmoto, kupiłem regulator i ładowanie powróciło do normy a więc temat można zamknąć
Ostatnio edytowany przez mateo96n (15-09-2015 17:04:36)
Offline