Największe forum na temat Rometa Router WS 50 i podobnych motorowerów. Znajdziesz tutaj pomoc i przydatne poradniki. Nie czekaj, zarejestruj się! Grupa na facebooku SERDECZNIE ZAPRASZAMY DO DOŁĄCZENIA- Kliknij we mnie!!
Co wymienić, co sprawdzić, co naprawić. Czyli w skrócie co zrobić żeby turlał się kolejne 9,5k kilometrów? Jedyne co było wymieniane to cylinder i tłok na większy przy 5,3k kilometrów.
Offline
Jeśli wszystko hula bez problemu to można tylko sprawdzić czy nie ma jakichś luzów na śrubach i nakrętkach. A jeśli wszystko chodzi cacy to nic tylko się cieszyć. Niestety w tych motorkach nikt nie jest w stanie zagwarantować ile tak naprawdę będą chodziły dobrze. Może być tak że jeśli przez te 9500 km wszystko było dobrze to może być tak, że po kolejnych kilku tysiącach (2000-3000) zacznie się sypać. Albo może być tak, że bez większego problemu przejedzie jeszcze następne 10000 km.
Offline
Codziennie jeżdżę ponad 50km i nie chce żeby mi coś się w trasie spieprzyło bo nie chce go pchać.
Offline
Na to niestety czasem nawet najlepsze sprzęty nie dają gwarancji. Po prostu coś się zepsuje i tyle, a wcześniej może nie być wcale żadnych oznak że coś się psuje. Choćby taką prosta rzecz jak pęknięcie dętki lub inne przebicie. Tego niestety nie da się przewidzieć i sprawdzić, bo dopóki wszystko działa to nikt specjalnie nie ściąga opony i nie sprawdza dętki jak wygląda.
Offline
Ja robię w tygodniu dziennie przeszło 60km i jak na razie nie miałem sytuacji żeby padł mi w trasie a w tej chwili mam 21200 km przejechane. Pilnować paliwa, oleju w silniku i ryzyko, że sprzęt stanie w trasie maleje znacznie.
Offline
Co jeśli codziennie wykręcam go do 8k obrotów i dość długo na tym jeżdżę?
Offline
Mam standardowe chłodzenie ale planuje wmontować chłodnice i zawór do niej aby regulować wypływ oleju poza silnik.
Offline
Nie możesz ot tak sobie dać zaworu bo jak go zamkniesz to zatrzesz wałek rozrządu. Musiałbyś dać 2 trójniki i zawór równolegle z chłodnicą. Jak zamkniesz zawór to cały olej leci przez chłodnicę. Jeśli będziesz chciał zmniejszyć skuteczność chłodzenia silnika to bocznikujesz chłodnicę otwierając ten zawór i olej będzie częściowo leciał przez chłodnicę i przez ten zawór.
Offline
Ja mam następujące doświadczenia. Remont silnika niestety co 7000. 12 tyś. km (3 latek) to był przebieg masowych awarii: pęknięta rama, zajechany zacisk hamulca, pęknięty wężyk hamulca, odpadła tylna lampa, amortyzatory, pęknięte mocowania karterów, elektryka - kostki, żarówki, pękający błotnik, sparciałe gumy, pękające plastiki, odkręcające się podnóżki, wyciek oleju itd... Jest co robić.
Ostatnio edytowany przez Pilo (27-09-2015 14:47:32)
Offline
vxproplus dzięki za info ale pewnie bym do tego doszedł, a co ile robić remont silnika czyli wymieniać flaki?
Offline
Było ostatnio o gościu który swoim Junakiem 901 przejechał ponad 100000km bez remontu i po remoncie jeszcze ze 20000 nakręcił
Offline
Gdzie junak a gdzie romet.
Offline