Największe forum na temat Rometa Router WS 50 i podobnych motorowerów. Znajdziesz tutaj pomoc i przydatne poradniki. Nie czekaj, zarejestruj się! Grupa na facebooku SERDECZNIE ZAPRASZAMY DO DOŁĄCZENIA- Kliknij we mnie!!
Witam mam zamiar zmienię pojemność silnika w routerze na 110 ccm i mam kilka pytań.
Czy cały zestaw 110 będzie pasował do oryginalnego wału ?
I czy będzie trzeba zmieniać gaźnik czy wystarczy np zmienić dysze ?
Offline
Tata pytał sie jakiegoś gościa o tą zmianę na 110 i gościu gadał że cylinder 110 nie będzie pasował do bloku silnika.
Czy to prawda ? Bo z tego co wiem to 125 nie pasuje ale 110 to nwm.
Offline
Będzie pasował tylko musisz kupić dłuższe szpilki.
Offline
Ja ogólnie nie polecam ci zmiany na 110, moim skromnym zdaniem stwierdzam że dużo mocy to nie dało w porównaniu do 72, jest tylko nieco zrywniejszy i pod góry lepiej idzie, prędkość max z 90km/h zwiekszyla sie do 95 km/h nie zaleznie od przelozenia na prostej.
Moim zdaniem gra nie warta świeczki, ja żałuje że zmieniłem na 110. Po przejechaniu ok 3000 km zerwał mi się klin na wale i zepsuło uchwyt na wale na klin, przez co wymieniać musiałem wał. Korba przy okazji była skrzywiona przy tym samym wale, dragania zwiekszają sie o 80% tak że chodzi jak sieczkarnia całość. Sprzęgło a raczej kosz sprzęgłowy frez który jest na sprzegle który na wał się nakłada się tak wyrobił że klepał cały moto. Jedyny plus bardzo duży że jak się jedzie gdzieś dalej to nie trzeba trzymać dużo gazu przez co dużo mniej się grzeje. Ale i tak moim zdaniem nie warte zachodu. Pewnie znajdą się tacy co będą mnie hejtować.
Offline
dominik11026 napisał:
Tata pytał sie jakiegoś gościa o tą zmianę na 110 i gościu gadał że cylinder 110 nie będzie pasował do bloku silnika.
Czy to prawda ? Bo z tego co wiem to 125 nie pasuje ale 110 to nwm.
Nie prawda zmień mechanika, albo Twój Tata przekonał go żeby Ci tak powiedział. Tu masz linki do kompletnych zestawów: http://allegro.pl/wal-cylinder-glowica- … 90919.html , http://allegro.pl/silnik-110-bts-fighte … 6687.html. Ale skoro nie będziesz tego robił sam (ciekawe ile weźmie mechanik). To taka robota wydaje mi się bezsensowna. Koszt zestawu plus wysyłka 350 zł plus mechanik ? zł według mnie szkoda kasy. Nasz silnik jak masz w dobrym stanie maksymalnie opchniesz za 300 - 350 zł plus zestaw 350 zł plus koszt mechanika ? i masz prawie nowy sprawdzony silnik BTS http://allegro.pl/silnik-110-bts-router … 90058.html Ja mam Lifana 120 z rozrusznikiem i sobie chwale dokonałem takiej wymiany jak przeanalizował wszystkie za i przeciw http://sklep.pitbikemrf.pl/silniki/251- … sznik.html . Trzeba tylko trochę sanki rozciągnąć żeby zmieścił się rozrusznik no chyba że nie masz sanek pod silnikiem.
Offline
mnie też się wydaje że lepiej kupić cały silnik np. 110cc-czy 125cc wsadzasz docierasz i cieszysz się jazdą czasem w 110cc trzeba wymienić magneto bo jest słabe ładowanie ale jak masz oryginalną 50cc to sobie podmienisz magneto z deklem
Offline
Ja całą modyfikacje będę sam robił Ale jednak pewnie kupie 72 ccm za 50 zł i w przyszłości zmieni się moto.
Offline
A czy głowica z 50 ccm będzie pasowała do 72 ccm ?
Ogólnie czy jak założę 72 ccm do podzespołów z 50 ccm to wszystko będzie z sobą współpracowało ?
Offline
Jak kupujesz zestaw tuningowy 72 to w zestawie masz wszystko co potrzeba do wymiany. Wtedy chyba nawet szpilki zostają te same. Przy 110-tce lepiej jak już to kupić nowy silnik a na pewno trochę dłużej posłuży niż przerabiany z 50-tki (mój BTS 110 ccm ma przejechane coś koło 12000 km). Też dobrym rozwiązaniem jest kupno Lifana 120. Wszyscy co go mają sobie chwalą i nie słyszałem jeszcze żeby ktoś narzekał na Lifana że się psuje albo coś. Także jest to też dobre wyjście aby podnieść znacząco moc w stosunku do zestawu 72 ccm.
Offline
Ja też przymierzam się do przeróbki na 110 ze zwykłego silnika. Miałem 2 silniki 110 i w każdym po jakimś czasie brało olej, a przyczyną zawsze był uszczelniacz zaworu wydechowego.. Udało mi się potem kupić używaną głowice za 20 zł, założyłem nowe uszczelniacze i po 300 km to samo. Dodam, że te silniki to fabryczne 110, ale że mam masę części to przerobie silnik z rutka na 110 i zdam relację Jednak to trochę potrwa bo ręka w gipsie na 4 tyg
Offline
ostatnio w moim też coś zaczęło ubywać oleju, a nie widzę żeby gdzieś pod moto były ślady więc może i u mnie padły uszczelniacze, jak pojadę na kompleksowy przegląd to wspomnę też mechanikowi o tym, zwłaszcza że silnik ma już przejechane coś koło 12000 km. Dzięki za podpowiedź do czego zajrzeć
Offline