Największe forum na temat Rometa Router WS 50 i podobnych motorowerów. Znajdziesz tutaj pomoc i przydatne poradniki. Nie czekaj, zarejestruj się! Grupa na facebooku SERDECZNIE ZAPRASZAMY DO DOŁĄCZENIA- Kliknij we mnie!!
Siema mam problem ze swoim routerem ostatnio jak jechałem to mi zgasł i nie chce odpalić w silniku było słuchać szumy jak kopałem kopką. a ostatnio kopnąłem z 3 razy i poszedłem za pół godziny to kopka stoi w miejscu. z pychu na biegu koło stoi POMOCY!!
Offline
2 możliwości do sprawdzenia
-Przestawił ci się rozrząd i tłok uderzył w zawory
-Zwyczajnie się zatarł
Bez rozbierania tego nie stwierdzisz co się stało więc kluczę w dłoń i ściągaj głowicę jak będą ślady od uderzeń na deńku tłoka i zaworach to przestawił się rozrząd i czeka cie wymiana zaworów natomiast jeżeli nie będzie żadnych sladów to idź dalej i sciągaj cylinder jeśli to nie rozrząd to na 100% zatarty
Offline
Jest jeszcze opcja że pompa padła ale to rzadko
W takim razie sprawdź rozrząd
Offline
arek15 napisał:
TŁOK nie mógł się zatrzeć bo olej jest w normie
i tu się mylisz bo da się zatrzeć silnik mimo że jest olej wystarczy przegrzać silnik powiem Ci że kiedyś auto jak kupowałeś miało też silnik nie dotarty i mimo oleju i płynu chłodniczego też taki silnik można było zatrzeć.
Offline
Mógł Ci się klin wału ściąć, magneto przesunąć i teraz trzeć po statorze.
Przy 50cm^2 to mało prawdopodobne, ale przy większych pojemnościach wykonalne. Szczególnie jeśli magneto nie zostało wystarczająco mocno dokręcone.
Myślę, że warto sprawdzić, to kwestia odkręcenia około trzech śrub.
Offline
Oczywiście trzeba wziąć pod uwagę, że w pewnym miejscu obrotu opór będzie rósł ze względu na indukowanie prądu w cewce i kompresję. W razie niepewności można wykręcić świecę, spowoduje to znaczący spadek tego oporu, poprzez niwelacje kompresji, bez zmiany siły ewentualnego oporu z tarcia.
W każdym razie, wydaję mi się, że jednak łatwo wyczuć różnicę miedzy oporem powstałym z tarcia a oporem powstałym z kompresji/siły magnetycznej. Przynajmniej u mnie to nie problem.
Problem z klinem można poniekąd sprawdzić ruszając magnetem w obie strony i ustalając czy nie ma luzu na wale (czy obraca się dokładnie o taki sam kąt). Do uzyskania pewności musiałbyć odkręcić magneto, i zobaczyć jak wygląda klin ale to już więcej zabawy.
Offline