Największe forum na temat Rometa Router WS 50 i podobnych motorowerów. Znajdziesz tutaj pomoc i przydatne poradniki. Nie czekaj, zarejestruj się! Grupa na facebooku SERDECZNIE ZAPRASZAMY DO DOŁĄCZENIA- Kliknij we mnie!!
więc tak patrzałem na necie skrzynie biegów i są różne (chodzi o ilość ząbków na zębatce)
mam zipp pro 110 szczerze mówiąc zbiera się bardzo dobrze na każdym biegu ale co z tego jak biegi ma bardzo krótkie
mocy więciej niż nie jedna 125 ale prędkości wgl. 70km
dałem już z 12z na 14z z przodu ale mało dało
kolega ma podobny i on na 3 jedzie 70
a teraz pytanie jaka skrzynia na dłuższe biegi ??
Offline
Jak już bawisz się przełożeniami to zmieniaj tylko zębatki. Najważniejsze, jaką masz w ogóle zębatke z tyłu? Większość 110 to z przodu ma 16z, 15 to minimum.
Offline
Do Zipp Pro za dużo zębatek tylnych nie ma ( tylko jedna 49z).Załóż zębatkę zdawczą 15 tył 49 i śmigaj.Pamiętaj tylko o tym że przy tym przełożeniu pilnować prawidłowego naciągu łańcucha.
Offline
ale to i tak dużo mi nie da a wole trochę wolniej by się zbierał a szybciej jechał bo robie długie trasy a nie chce go piłować przy np. 70 km/h
a jeszcze mam taki problemik trochę dziwny
tak jakby sprzęgło mi ciągło tylko na 3 i 4 biegu
jedyna jest wszystko dobrze 2 też 3 czuć że wchodzi na obroty a nie przyśpiesza a 4 to mu gaz a ten prawie pełne obr i dopiero się zbiera
tak myślę czy mogły by się tarcze wytrzeć po 3,700km hmm
dobra mniejsza ze sprzęgłem
która skrzynia na dłuższe biegi ?
są różnice w ilości ząbków na zębatkach czy wszystkie takie same ?
a może wiecie jaka zębatka podejdzie do zipp pro tylna ? taka z 40-45 zębów ?
Ostatnio edytowany przez biker_boys (30-01-2017 21:25:33)
Offline
Jeżeli chodzi o dobór zębatek to pozostaje Ci pomierzyć odległości między otworami śrub, ew. ustalić czy zębatka jest płaska czy nie i szukać na allegro.
To dość żmudny proces, zanim zacząłem szukać do WS wydawało mi się, że jest duży wybór, ale szybko się przekonałem, że nie zupełnie.
Offline
110 to pociągnie nawet takie zębatki jak 16/41 ale to już maks co bym radził wsadzać bo już mocy nie ma, u siebie mam 15/42 i jest w miarę. Pomierz otwory i rozstawy tylnej zębatki i na allegro coś się znajdzie. Najlepiej kupić cały zestaw ze te 100zł plus wysyłka czyli obie zębatki i łańcuch np. YBN.
Offline
no właśnie muszę takiej poszukać bo to piłowanie go przy 70 trochę szkoda silnika
Offline
wie ktoś gdzie można kupić taką zębatkę ?
na 43 zęby
albo jakoś zrobić samemu ?
Offline
szukałem i nic nie znalazłem
Offline
Nie ma innych zębatek niż seryjna 49. Przerabiałem problem braku innej zębatki w Benzer Bolt.
Offline
Uuuu słabo, na przód można wsadzić maks 17z ale podobno nie wszędzie ale to i tak będzie za dużo mocy. Dorobienie zębatki to są duże koszty, bardzo duże.
Offline
gdzie mogę dostać samą obręcz zębatki tak jak np. do wsk tam jest nitowana
chciałem taką tylko nwm ile zębów jak myślicie by jechał te 80-90
ale też żeby bardzo nie stracił na mocy
Offline
A nie można spróbować inną drogą?
Mianowicie, wymiana tylnego koła a za tym pójdzie zmiana wymaganych wymiarów tylnej zębatki.
Czytałem też gdzieś, że ludzie wywiercali sobie nowe otwory w kołach zębatych, niestety nie mam informacji jak długo to się później trzymało.
Offline
ja myślałem roztoczyć inną zębatkę
tylko nachodzi pytanie od jakiego moto
i ile zębów ?
Offline