Największe forum na temat Rometa Router WS 50 i podobnych motorowerów. Znajdziesz tutaj pomoc i przydatne poradniki. Nie czekaj, zarejestruj się! Grupa na facebooku SERDECZNIE ZAPRASZAMY DO DOŁĄCZENIA- Kliknij we mnie!!
Witam, mam w routerku silnik zmieniony na jakiś 125ccm ( tak było na cylindrze, jest cały czarny silnik).
Od kupna taki był. Zawsze coś go odrobinę szarpało na 3'ce już po kupnie, ale teraz po roku już jest dużo gorzej.
Mocne szarpnięcia, że nie sposób na trójce jechać. Jak delikatnie trzymam gaz to jakoś przyspiesza, ale mocniej jest masakra. Ostatnio unikam trzeciego biegu i z 2 staram się przełączać na 4kę. Wszystkie biegi idealnie chodzą. Nie regulowałem nic w silniku od może 2000km.
Co może być przyczyną i jak mógłbym to naprawić?
Offline
Do sprawdzenia zawory i gaźnik, obstawiam że nie chodzi tu konkretnie o 3 bieg tylko o jakiś zakres obrotów na tym biegu.
Offline
Ciężko powiedzieć, szarpać potrafi na każdym zakresie obrotów. Jak delikatnie trzymam to jakoś jakoś, z pasażerem jest gorzej. Muszę znaleźć kogoś kto mógłby mi to zobaczyć, gdyż sam nie wiem jak się do tego zabrać. Też kilka dni luzu będzie, może coś z poradników na youtube ogarnę Znasz jakieś może pomocne poradniki?
Ostatnio edytowany przez marek025d (28-05-2019 22:38:29)
Offline
Musiałbyś znać przyczynę usterki aby szukać poradnika, bo opis usterki jest dość ogólnikowy i równie dobrze boże to być awaria skrzyni biegów. Ale na początek polecam sprawdzić kolor świecy, czy przypadkiem nie jest zalewana, oraz sprawdzić luzy zaworowe. Jeżeli nie dasz rady z zaworami to odradzam samodzielne naprawy bo możesz pogorszyć sytuację. A jeżeli świeca będzie czarna to na pierwszy ogień idzie gaźnik (należało by także sprawdzić filtr powietrza, jeżeli świeca jest stara to od razu do wymiany - świece się wymienia co ok. 10k kilometrów), Co do ustawiania zaworów to na YT jest pełno poradników dla silnika 139FMB.
Offline
Jasne, rzucę jak będę miał chwilkę okiem. Świeca ma maksymalnie 2k km , więc nie ma tragedii. Jakaś NGK była kupiona. Dziś po kolejnej przejażdżce na uczelnię zauważyłem ,że od 6,5k obrotów na trójce już normalnie leciał do końca. Faktycznie chyba ma problem przy niższych. Odniosłem wrażenie że na początku go jakoś i na dwójce zamulało minimalnie, ale lał deszcz, więc może przez wilgoć ,a i silnik dosyć chłodny był jeszcze. Filtr powietrza mam nowy od jakiś 300km, bo stary się rozpadł. Spadała guma już z gażnika, sparciała była, bo od nowości.
Offline
Jeżeli masz nowy filtr to mam nadzieję że taki jak fabryczny bo wszelkiego rodzaju stożki się nie sprawdzają w tych silnikach i są potem problemy z mocą i regulacją gaźnika. Jeżeli świeca będzie okopcona to gaźnik ale tak czy inaczej sprawdziłbym także zawory. A jeżeli powyżej 6k obrotów jedzie normalnie to nie usterka mechaniczna silnika, tylko na bank gaźnik .
Offline