Największe forum na temat Rometa Router WS 50 i podobnych motorowerów. Znajdziesz tutaj pomoc i przydatne poradniki. Nie czekaj, zarejestruj się! Grupa na facebooku SERDECZNIE ZAPRASZAMY DO DOŁĄCZENIA- Kliknij we mnie!!
Gość
Pod silnikiem masz śrube na klucz 17, rozgrzewasz silnik, odkręcasz tą srube i spuszczasz olej. Potem wykręcasz bagnet i wlewasz tyle oleju, aby olej był na połowie znaczków XXXXX
A jaki najlepszy? Ja lałem najtańszy jaki dostałem w mieście, 12zł za litr, samochodowy, nic się nie działo (krążą plotki, że na samochodowym się sprzęgło ślizga, u mnie nic takiego nie występowało czy to na starym czy na obecnym silniku). Zalazłem GM'a Genuine i silnik chodzi tak samo, więc MOIM (powtarzam: MOIM) zdaniem nie warto wywalać kasy na najlepsze oleje, bo to i tak w chińczyku naprawdę dobre da.
tam sa dwie sruby jedna pod ukosem a druga normalnie. Ktora odkrecic ?
i czy przeplukac czyms to czy po prostu poczekac az wszystko skapnie zakrecic i potem nalac nowy ?
Offline
Odkręcasz tylko tą na klucz 17, ja niczym nie płukałem nigdy , tylko odczekałem aż prawie wszystko zleci , osobiście polecam Motul 10w40, lub olej na którym jeżdżę obecnie Repsol 10w40
Offline
Pod silnikiem jest śruba na klucz 17, a mianowice ta prosta, bo jest jeszcze jedna pod ukosem wkręcona, która służy za napinacz rozrządu. Polecam Ci Motul'a 5100, a osobiście jeżdżę na też b.dobrym oleju Liqui Moly Racing 4t 10w40, kosztuję on 40 parę. Przed spuszczaniem oleju rozgrzej silnik, żeby był bardziej rzadki. Przy spuszczaniu poruszaj trochę routerem na boki, do góry podnieś tył itd...
Pozdrawiam
Offline
Motul 10w40
Polecam i pozdrawiam
Offline
Kazdy olej 10w-40 bedzie dobry. To jest silnik ktorego konstrukcja to lata 60 czy 70 ubieglego wieku tutaj naprawde nie trzeba wlewac wyszukanego oleju. Ja ostatnio zalalem swoj Lotosem 10w-40 za 14 zl na litr a i tak uwazam ze taki lotos jest az nadto do takiego silnika jak 139FMB. Zreszta o tym jak marginalne te silnik ma wymagania co do oleju to swiadczy fakt ze w ogole nie posiada on nawet filtru oleju tylko jakies sitko o wymiarach 3 na 4 cm ktore i tak z kazdej strony przepuszcza olej.
Ostatnio edytowany przez router_man (26-10-2013 20:08:33)
Offline
O właśnie jaki olej polecacie syntetk czy polsyntetyk moto dotarte.teraz leje polsyntetyk czy można zmienić na syntetyk?? Bo jak się pytałem paru osób to mi odradzali takiej modyfikacji.
Mój olej to castroll Power 4t
Offline
tak skrzynia biegow jest zalana tym samym olejem co silnikco do oleju to mozesz lac kazdy ktory jest do 4T i nie ma roznicy jakiej firmy pilnuj tylko km i bedzie ok
Offline
Gość
konrad, ja próbowałem różnych olei, na początku lałem syntetyk Petronas Synthium, potem półsyntetyk, raz mi się trafiło wlać mineralny do diesla i teraz z powrotem jeżdżę na półsyntetyku. I Ci powiem, że do tego silnika, najlepszy jest syntetyk lub półsyntetyk, mineralny olej jest stworzony po to, aby "załatać" wszelkie ryski w gładzi cylindra, działa podobnie do ceramizera, ale w mniejszym stopniu. Na mineralnym również silnik wolniej się nagrzewa, ale i ciężej ma kręcić rozrusznikiem, bo jest gęstszy. Ale moim zdaniem bier półsytnetyk i nie ważne czy jakieś Castrole, Repsole, Mobile, Motule, po prostu najtańszy i wszystko.
Ja bym nie lał najtańszego bo mechanik pokazywał mi co potrafi zrobić lipny olej z tłokiem. Dla porównania pokazał mi tłok który był zalewany dobrym olejem z większym przebiegiem km. W tłoku zalanym cienkim olejem rowki po pierścieniach były tak zarośnięte nagarem że trzeba było je czyścić szlifierką kątową z tarczą do cięcia, bo nie było innej możliwości. Tłok zalany dobrym olejem przeznaczonym do motocykli (akurat właśnie Motulem był zalany) po większej ilości km był prawie jak nowy. Owszem można zalać jakimkolwiek olejem, ale co później będzie to nie wiadomo. Ja raz wlałem Orlenowski olej do motocykli, syntetyk. Cena o złotówkę tańszy od Motula, ale z jakością bym nie dyskutował.
Offline
Gość
Jak kto woli, ja nie będę wydawał majątku na olej do chińczyka, bo nawet jeśli uszkodzi się tłok, albo i nawet cała góra, to koszt remontu wynosi miskę ryżu, więc nie ma się co wysilać z najlepszymi olejami
Hola hola ale jak by nie patrzac to olej nie powinien wychodzic na tloka nie? Wiec nagar nic nie ma do tego nagar jest poprostu od spalin, Lub w 2t sie robi od oleju
Offline