Największe forum na temat Rometa Router WS 50 i podobnych motorowerów. Znajdziesz tutaj pomoc i przydatne poradniki. Nie czekaj, zarejestruj się! Grupa na facebooku SERDECZNIE ZAPRASZAMY DO DOŁĄCZENIA- Kliknij we mnie!!
Witam. Po bezskutecznym poszukiwaniu konkretnej informacji na temat blokady (zwężki w tłumiku) postanowiłem sam to sprawdzić. I jak się okazało dało się zwiększyć przepustowość wydechu przy zachowaniu nieznacznie głośniejszej i tak samo kulturalnej jego pracy. Słowa nie oddadzą w tym przypadku tego co zdjęcia dlatego do rzeczy:]
Zdjęcie nr 1 Tłumik rozcięty szlifierką w połowie co okazało się dobrym pomysłem i dało mi pogląd na wszystkie elementy wewnątrz.
Zdjęcie nr 2 Pierwsze ograniczenie które napotykają spaliny to zwężka w głównej rurce tłumika. Zostało to rozwiercone a następnie pilnikiem doprowadzone do jak największej średnicy.co przedstawia zdjęcie nr 3
Druga połówka wydechu wydawała się tylko puszeczką z dość grubą rurką która miała zmniejszać hałas. Ale po dokładnym sprawdzeniu specjalistycznym narzędziem (patykiem:) okazało się że wewnątrz znajdują się trzy przegrody a nie dwie jakby się to wydawało. Co również utrudniało wydostanie się spalin do otoczenia. Dlatego nawierciłem 6 dziur (ważne aby wiertło przeszło przez dwie przegrody) Zdjęcie numer 4 i 5 przedstawiają efekty przed i po
Po zespawaniu spawy zostały oszlifowane i pomalowane czarnym matem w sprayu. większość cięcia zasłoniła chromowana osłona a widoczny kawałek nie rzuca się w oczy.
Całość zajęła nie więcej niż 1,5h. Efekt to jak już wcześniej pisałem nieznacznie głośniejsza praca, i przede wszystkim lepsze odprowadzenie spalin co jest odczuwalne stojąc za motorkiem. Czy ma wpływ na osiągi, trudno powiedzieć ponieważ Routerek ma tylko 3km.... ale na pewno nie zaszkodziło.
Offline
Gość
No tak ale mi szkoda jest ciąc nowy tłumik . U mnie jest dobrze jak jest .
Mój motor ma miesiąc więc nie jest już nowy:] a poważnie jeśli nie teraz to kiedy? Jedynym argumentem może być tylko gwarancja. Ja z niej zrezygnowałem ponieważ nawet uszkodzony silnik nie przewyższy sumy kosztów przeglądów potrzebnych do jej utrzymania. Do tego osłona zasłania całe cięcie przez co zabieg jest nie zauważalny do momentu kiedy się komuś o tym nie powie.
Offline
Witam was , słuchajcie przeanalizowałem to forum i dożo rzeczy się dowiedziałem na temat Router WS50 bo sam go posiadam ; ) I jeżeli chodzi o ten tłumik to mianowicie : Jeżeli jest tak bardzo efektowny dzwięk po jego rozkręceniu i wywierceniu dziurek to czy mógł bym prosić o to ze by ktoś kto już to zrobił wstawił jakiś krótki filmik , moze być nawet 10 sekund , dla potrzeby porównania efektu , bo nie wiem czy opłaca mi sie przy tym kombinować. A gwarancję w tedy mogę stracić gdy będę przy nim cokolwiek zmieniał lub przeistaczał
Offline
Żart? To tak jak by nagrywać wyścigi na 1,4mili. Ktoś kto na nich był powie że auta rozpędzały się jak rakiety a ktoś kto widział to na filmie powie że rozpędzają się jak by miały 1.1 pod maską..... Żaden filmik nie odda prędkości ani dźwięku.
Offline
Ja też przerobiłem tłumik. Rozprułem go na 3 części i wiem wszystko co w nim jest.
1.Posiada on łącznie 3 przegrody- 2 bliżej końca wylotu, 1 w środku.
2.Końcówka rury( która znajduje się w tłumiku) ma na końcu założoną ,,nakrętkę" z malutką dziurką.
W moim wydechu odciąłem tą nakrętkę (końcówkę) z rury, oraz 2 przegrody. Na początku wydawało mi się, że lepiej chodzi (nie muli na pełnej manetce), jednak chyba się myliłem. Niedługo zrobię jeszcze kilka dziur w ostatniej przegrodzie to zrobię zdjęcia. Co do dźwięku to identyczny (chyba że nie słyszę, bo mam stożek).
Offline
może mi ktoś powiedzieć o co chodzi z tymi dolarammi?
Offline
no rozciac i zespawac to kazdy glupi umie ale zeby pokazac jak to chodzi O.o to juz nikt nie umie
Offline